Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Angst. --- Nationalisme. --- Sociale attituden. --- Nederland.
Choose an application
Anthropologie --- Antropologie --- Sociologie --- Territoriumleer --- #GBIB:IDGP --- 301.15 --- Culturele antropologie --- Sociale psychologie --- 415.3 ) Attituden
Choose an application
Attitude change. --- Attituden. --- Platteland. --- Psychologie sociale. --- Thailand --- Thaïlande --- Social conditions. --- Conditions sociales.
Choose an application
J.P. Gee heeft games bestudeerd en formuleerde uit zijn bevindingen een 36tal principes waar games aan voldoen. Vanuit die 36 gameprincipes zijn de 21 leerprincipes geformuleerd. Verdeeld over 4 onderdelen : Attitude, Semantiek, Content en Honorering geven de principes een overzicht van hoe een digitale lesopdracht kan voldoen aan de gameprincipes. Bij elk principe wordt een voorbeeld gegeven hoe die in een lesopdracht terug te laten komen.
Digitale didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische principes --- Computerondersteund onderwijs --- Leren --- Didactiek --- digitaal onderwijs --- informatievaardigheden --- e-learning --- 454.52 --- e-leren --- computerondersteund onderwijs --- Attituden --- E-learning --- Kennis --- Leerprincipes --- Semantiek --- Vaardigheden --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Didactisch principe
Choose an application
Wie kent niet van die situaties in de groep waar de emoties hoog oplopen omdat leraar en leerling in een machtsstrijd verwikkeld raken? In dit boek leest u dat het mogelijk is om als leraar in te spelen op verschillen tussen leerlingen, warmte uit te dragen naar hen en ook afstand te nemen van de eigen emoties in confronterende situaties. Dit door gebruik te maken van vier principes: het zoek-de-behoefte principe; het preventieprincipe; het interventieprincipe; het stap voor stap principe. Moeilijk uitvoerbaar? De praktische voorbeelden en tips laten zien dat deze principes direct in de groep te realiseren zijn. Overeind blijven in uitdagende, confronterende situaties hoeft dan geen probleem te zijn.
Pedagogische psychologie ; Groepspsychologie ; Gedragsstoornissen ; onderwijs ; Leerlingbegeleiding. --- klasmanagement --- gezag --- Klasmanagement --- Klasklimaat --- Leerkrachten : attituden --- Relatie leraar-leerling --- Relatie leraar-klas --- 454.22 --- groepsbegeleiding --- Onderwijsstijlen --- Relatie leerling - schoolleiders --- Conflicthantering --- Relatie leraar - leerling --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Groepsdynamiek --- Onderwijsstijl --- Gedragsprobleem
Choose an application
Methods in social research (general) --- Social surveys --- Interviewing. --- Response consistency. --- Attitude (Psychology). --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen). --- 70.03 methods, techniques and organization of social science research. --- Meettechniek. --- Respons. --- Wiskundige methoden. --- Attituden. --- Mathematical models.
Choose an application
History of Germany and Austria --- anno 1940-1949 --- Germany --- Allemand (langue) --- Allemagne --- Histoire politique --- Antisemitism --- Antisemitism. --- Antisemitismus. --- Antisémitisme --- Attituden. --- Criminels de guerre --- Holocaust, Jewish (1939-1945) --- Holocaust. --- Holocauste, 1939-1945 --- Judenvernichtung. --- Juifs --- Motivation. --- National socialism --- National socialisme --- Nazisme --- Ordnungspolizei. --- Täter. --- War criminals --- War --- Psychologie --- Causes. --- Extermination (1941-1945). --- Moral and ethical aspects. --- Aspect moral. --- Psychology --- Psychology. --- 1939-1945. --- Geschichte 1807-1945. --- Deutschland. --- Germany.
Choose an application
53
Lerarenopleiding --- algemeen. --- leerdoelen --- School management --- Objectives of teaching --- eindtermen --- 371.214 --- #gsdbP --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *1.214 --- #PEDA *3.3 --- #KVHB:Eindtermen --- #KVHB:Vaardigheden --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Attitudes --- attitudes --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- 371.2 --- 371.011 --- attituden --- 454.1 --- attitude (ler) --- eindtermen (ler) --- Attitudes --- Eindtermen --- Secundair onderwijs --- 371.214 Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- Onderwijsorganisatie --- Onderwijsdoelstellingen --- didactiek - doelstellingen --- Doelstellingen --- Algemeen.
Choose an application
Nationalisme en dictatuur in het Midden-Oosten en in het bijzonder in Irak, en de positie van de in en buiten de Arabische wereld levende intellectuelen met hun moreel verwerpelijk stilzwijgen over dictatuur en wreedheid.
Political philosophy. Social philosophy --- Polemology --- Internal politics --- Middle East --- Asie --- Azië --- Guerres --- Maatschappij --- Oorlogen --- Politiek --- Politique --- Société --- 821.5 Mensenrechten --- 822.6 Militaire Bondgenootschappen --- 841 Politiek Bestel --- 844 Sociale Structuur --- 855.3 Oorlogsmisdaden/Genocide --- 858 Geweld --- 858.1 Politiek geweld --- 883.4 West-Azië --- 323.1 <5-15> --- 321.6 <5-15> --- #SBIB:327.5H21 --- #SBIB:327.6H01 --- #SBIB:328H512 --- Vrede – oorlog, oorlogssituaties --- Internationale en diplomatieke relaties: specifieke conflicten --- Instellingen en beleid: Midden-Oosten / landen in het Midden-Oosten --- #A9401PO --- Political philosophy. Social philosophy. --- Polemology. --- Internal politics. --- 89.58 political violence. --- Gruweldaden. --- Terreur. --- Politieke attituden. --- Intellectuelen. --- Middle East. --- Irak. --- Arabische wereld.
Choose an application
Waarom is de eerste indruk zo belangrijk bij een eerste kennismaking? Waarom nemen mensen zo makkelijk gedragingen en meningen van anderen over, en hoe kunnen ze deze sociale beïnvloeding verminderen? Waarom voelen we ons aangetrokken tot sommige mensen en niet tot andere? Dat zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die in dit boek aan bod komen. Ze hebben alle betrekking op de sociale psychologie, het wetenschapsdomein dat onderzoekt hoe mensen zich in hun gedrag, hun gedachten en gevoelens laten beïnvloeden door anderen en hoe ze die anderen ook zelf beïnvloeden. Doorheen de opeenvolgende hoofdstukken wordt het duidelijk waarom mensen zich in de omgang met anderen gedragen zoals ze dat doen. De tekst wordt verrijkt met tal van voorbeelden uit het dagelijkse leven, wat de inhoud zeer aantrekkelijk en herkenbaar maakt voor de lezer. Sociale psychologie, een inleiding is een praktisch en verrijkend boek. Het laat je kennismaken met de klassieke experimenten en theorieën uit de sociale psychologie, maar vult deze ook aan met recenter onderzoeksmateriaal en hedendaagse gezichtspunten.
Sociale psychologie. --- sociale psychologie --- Social psychology --- Sociale psychologie --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychologie sociale Sociale psychologie --- #KVHB:Sociale psychologie --- groepsperceptie --- psychologie --- sociale normen --- vriendschap --- Agressie --- Attitudevorming --- Groepsdynamica --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Macht --- Normen --- Waarden --- 305 --- Agressie (geweld, woede) --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Liefde --- Vriendschap --- 316.6 )* SOCIALE PSYCHOLOGIE --- attituden --- Attitudes --- Beeldvorming --- Communicatie --- Conflicten --- Groepen --- Normalisatie --- Relaties --- Zelfbeeld --- agressiviteit (agressie) --- attitude --- conflicthantering --- discriminatie --- groepsdynamica --- leiding --- machtspatronen --- relaties --- vooroordelen --- zelfbeoordeling --- S20090044.JPG --- sociaal gedrag --- #gsdbP --- (zie ook: sociologie) --- 159.9 --- 301.15 --- Psychologie --- Gedrag --- Groepsdynamiek --- 316.6 --- 159.922.2 --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|